Engelen in de adventstijd Engelen in de adventstijd

De organisatie van een project over engelen in de komende weken van advent is in volle gang. Er komen allerlei activiteiten voor jongeren en voor ouderen. Natuurlijk wordt het alleen een succes als u en jullie mee gaan doen!
Daarom volgen hier twee stukjes met een oproep om u op te geven voor een workshop of om te melden dat u een engel heeft die in de expositie mag staan.
We hopen op net zoveel enthousiasme van jullie kant als wat de organisatoren laten zien!

Expositie:

In de week van 14 t/m 19 december wordt er een tentoonstelling in de Liudgerkerk gehouden van engelenbeelden en afbeeldingen van engelen, bv. schilderijen of textiele creaties. Ook een mooie poster is welkom. (Liever geen boeken in verband met Corona.)
Om de tentoonstelling te laten slagen hebben wij uw medewerking nodig: wilt u alvast kijken of u een (kerst)engel, nu misschien nog in een donker hoekje op zolder of pontificaal op een kast in uw huis, aan ons wilt uitlenen?
Meer informatie volgt nog.

Workshops:

In de Ichthuskerk-Ons Centrum kan jong en oud  in week 51 (maandag 14 december t/m vrijdag 18 december) meedoen aan diverse engelen-workshops:

1) Online workshop fotografie.
Maak een foto van iets, dat met een engel te maken heeft. Dit kan echt van alles zijn.
Stuur je foto met toelichting voor 12 december naar Boukje.
(mail: boukjeg@hotmail.com  of app naar: 06-42051232).
In de week van de Engelen kun je dan samen met de andere deelnemers de foto’s bekijken en aan elkaar uitleg geven over je foto met engel.

2) Workshop engelen boetseren.
In deze workshop gaan we engeltjes boetseren van zelfdrogende witte klei.
Na een ochtendje lekker kneden, rollen en kleien kan je engel in de Ichthuskerk drogen en kun je hem vrijdagmiddag ophalen.

3) Engeltjes van lontwol.
In deze workshop gaan we eenvoudige engeltjes van lontwol maken.
Van een paar plukken wol en een paar draadjes maak je deze engeltjes. Het lijkt ons erg leuk om er een heleboel te maken, die we in de kerstboom in de kerk kunnen hangen. Maar natuurlijk neem je ook wat mee naar huis! Iedereen kan aan deze workshop meedoen: jong en oud. Moeilijk is het niet!

4) Intuïtief dichten over engelen.
Wat is intuïtief dichten? Uit je hoofd gaan en in je hart
Zonder er bij na te denken op te schrijven
Een gedicht maken zonder regels

5) Engelen scratchen.
Laat je verrassen en ga lekker uit een donker vel papier engeltjes krassen.
En met een paar halen kun je je engel mooi laten stralen..
Je kunt je engel op een kaart plakken, schrijf er een kerstboodschap op en klaar is je kerstkaart :-)!

6) Engelen  van vilt.
We gaan engelen vilten met de viltnaald: droogvilten. Van schapenwol prik je een kegelvorm met een bolletje, het hoofd. Met wat gekleurde wol, pijpenrager en engelenhaar maken we er een mooi engeltje van. De vleugels worden gemaakt van een mooie glanzende, doorzichtige stof. Het engeltje (10-15cm hoog)  kan neer worden gezet.

Heb je zin om mee te doen?
Kijk even in het workshopoverzicht wanneer je kunt.
Mail of bel dan naar Bouwienke om je aan te melden: (bouwienke@home.nl of tel. 0594-505291)

Kosten, inclusief koffie en thee:  5 euro per deelnemer.

Overzicht
1) Online Fotografie:           ma. ochtend  14 dec. / do. avond  17 dec.
2) Engelen boetseren:         ma. ochtend  14 dec.
3) Engeltjes van lontwol:    ma. ochtend  14 dec. /do. avond  17 dec.
4) Intuïtief dichten over engelen: do. avond  17 dec. / vrij. middag  18 dec.
5) Engelen scratchen:         ma. avond  14 dec.
6) Engelen van vilt:              ma. avond  14 dec./ vrij. middag 18 dec.
Samen maken we er een engelachtige week van!