Advent 2019: Geef licht! Advent 2019: Geef licht!

Advent 2019: Geef licht!

We mogen in deze adventstijd, welke elk jaar 4 zondagen voor kerst begint, elkaar tot een lichtje zijn.
In de kerk steken we elke zondag één adventskaars meer aan. Zo bereiden we ons voor op Kerst, op de geboorte van Jezus, de zoon van God. Zo wordt het elke week lichter in en om de kerk heen.

In de Kindernevendienst gaan we aan de slag met het Adventsproject
“Geef licht!”
We hebben het in deze periode over de profeet Micha.
Micha vertelt aan de mensen in Jeruzalem dat het niet goed gaat met de stad, dat het er donker is. Maar dat het kan veranderen als we voor elkaar zorgen en vrede geven. Zo leven we toe naar de geboorte van Jezus. Het licht van de wereld.

Met deze thema’s gaan we aan de slag:

1 dec.   1e advent:            Wie maakt het licht?
8 dec.   2e advent:            Een stralende dag
15 dec. 3e advent:            Hoe maak je het goed?
22 dec. 4e advent:            Het wordt weer licht
25 dec.  kerst:                  Geef licht!!

Wilt u ook thuis advent vieren? Dat kan! Kids in Actie, Daarom Kerst en Kind op Zondag bieden u het adventsboekje "Geef licht!" aan. Met voorleesverhalen, activiteiten, gebeden, liedjes en meer voor het hele gezin. Een mooie manier om samen toe te leven naar kerst. Vraag het gratis boekje nu aan via de website http://daaromkerst.nl

De leiding van de Kindernevendienst