zondag 23 juni 2024 om 10:30

Staldienst / Openluchtdienst --> Ichthuskerk
Voorganger(s): Peter Smilde

Staldienst

Het thema is: ‘U kent mij’
Naar aanleiding van:
Psalm 139: Heer U kent mij, U doorgrondt mij,

Prachtig boek in de Bijbel: Psalmen. Als muzikanten natuurlijk één van onze favorieten. En dan Psalm 139: U kent mij, U doorgrondt mij. Dat is geweldig. Want zeg nu zelf wie kent nou alles van je, je gedachten, je gevoelens, je….. noem maar op.

Wij mensen denken wel te weten hoe de ander is, maar hoe vaak hoor of lees je niet: dat had ik niet van hem/haar verwacht, of: heeft hij/zij dat gedaan? Dat had ik niet achter die persoon gezocht. Wij zien vaak een buitenkant, dat wat mensen ons bedoeld of onbedoeld laten zien. Als mensen (als je wat ouder bent, herken je dit vast wel) zijn wij ook vaak gekwetst door anderen en durven we niet onze ‘ziel en zaligheid’ meer te laten zien. Hoe bijzonder is het dan dat wij een God hebben die ons kent zoals alleen Hij ons kan kennen.

De psalm gaat verder met:
‘U weet het als ik zit of sta,
U doorziet van verre mijn gedachten,
ga ik op weg of rust ik uit, U merkt het op,
met al mijn wegen bent U vertrouwd.’

Wij kunnen niets voor Hem verbergen: niet onze slechte, maar ook niet onze goede dingen. Niet onze hoogmoed en niet ons minderwaardigheidsgevoel. Niet onze boze, jaloerse gedachten en niet ons hopen op een mooie toekomst voor de mensen om ons heen.
Zo kunnen we nog wel even doorgaan, maar dat laten wij graag over aan de voorganger: Peter Smilde uit Drachten.

Wij hopen jou op 23 juni aanstaande te mogen begroeten.
Helaas NIET in de stal, door andere activiteiten op Paardenrusthuis de Kuzemer is de stal jammer genoeg dit jaar niet beschikbaar. Maar niet getreurd de dienst gaat wel door!
Jullie zijn welkom in de Ichthuskerk.
Eekebuursterweg 9 te Oldekerk.
De dienst begint om 10.30 uur.

Koffie, thee, limonade met iets lekkers erbij staan vanaf 09.45 uur voor jullie klaar!
Voor de kleintjes is er oppas.

Hartelijke groet,
Jaap en Gjalt