25 april: Collecte Kerk in Actie, binnenlands diaconaat

'Vrolijkheid in asielzoekerscentra in Nederland'

Stichting de Vrolijkheid organiseert voor kinderen en jongeren in asielzoekerscentra creatieve activiteiten. Zij hebben vaak indringende ervaringen achter de rug. Dans, theater, muziek, nieuwe media en beeldende kunst zijn het instrument om hun verhalen vorm te geven.

Een op de drie vluchtelingen die naar Nederland komt is jonger dan achttien jaar. Deze jonge vluchtelingen zijn vaak afkomstig uit landen waar geweld en onderdrukking tot het dagelijks leven horen. Ze hebben vaak indringende ervaringen achter de rug. Hun bestaan in Nederland blijft doorgaans nog jarenlang onzeker.

De Vrolijkheid - voluit de Nationale Stichting ter Bevordering van Vrolijkheid - is een netwerk van professionele kunstenaars, regelaars, vrijwilligers, kinderen, jongeren en ouders, die samen wekelijks meer dan 100 kunstprojecten op bijna 30 azc’s realiseren.

Dans, theater, muziek, nieuwe media en beeldende kunst zijn het instrument om verhalen vorm te geven. Vrolijke ruimtes bieden de inspiratie om eigen talenten te ontdekken en ontwikkelen.

Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken?
Hartelijk dank!

Meer info vindt u/jij hieronder (door op de diverse links te klikken):
Collecteflyer Vrolijkheid in asielzoekerscentra
Website Kerk in actie - Collecte Vrolijkheid in asielzoekerscentra

U kunt uw bijdrage voor de
Collecte van Kerk in Actie, binnenlands diaconaat
Vrolijkheid in asielziekerscentra