Online kerkdiensten Online kerkdiensten

In de komende tijd luisteren via Kerkomroep

Het plan is opgevat om op zondagmorgen 29 maart en 5 april een korte dienst van 20 à 30 minuten te houden vanuit een verder lege Ichthuskerk. Er zijn dan maar een paar mensen aanwezig. In ieder geval iemand die het geluid regelt. Mogelijk een organist. Maja Swart en/of mijn persoon.

De bedoeling is om iets uit de Bijbel te lezen, een korte overdenking, gebed, maar ook het punt ‘mededelingen’ is belangrijk om elkaar op de hoogte te houden van (gemeente)nieuws. Als u over een computer/internet beschikt is het niet zo moeilijk te vinden.

Intypen: www.kerkomroep.nl.
Vervolgens verschijnt dan rechtsboven een kaartje van Nederland.
Op dat kaartje de provincie Groningen aanklikken.
Dan Oldekerk intypen of de lijst met plaatsnamen/kerken langs scrollen, totdat Oldekerk gevonden is.
Daar is een overzicht te zien van alle kerkdiensten van de afgelopen tijd.
Het kan voorkomen dat degenen die om 9.30 klaar zitten, nog niet direct kunnen luisteren. Maar even later wel.

Bovendien blijven de diensten er een paar maanden op staan (en kunnen op alle tijden afgeluisterd worden). De diensten van 8 maart en 11 maart (biddag) staan er ook op. Eigenlijk gingen die beide diensten -qua thematiek- ook al in op de huidige situatie waarin wij ons nu bevinden. Ze zijn dus nog terug te luisteren….

Kerkomroep vanuit Oldekerk is alleen met geluid. Maar ik hoor iets verluiden dat het misschien middels ‘livestream’ ook van beeld te voorzien is. De techniek staat voor niks, maar of dit ook lukt, is een tweede…

Update 28-03-2020:
Op zaterdagmiddag 28 maart zal er een korte dienst van 20 à 30 minuten opgenomen worden vanuit een verder lege Ichthuskerk. Er zijn dan maar een paar mensen aanwezig, waaronder dominee W. Feenstra en kerkelijk werker M. Swart-Andela.

De dienst kan op zondagmorgen (of later op zondag of later in de week) beluisterd worden via
www.kerkomroep.nl, aanklikken provincie Groningen, dan Oldekerk opzoeken en zaterdag 28 maart aanklikken.

Lukt het niet om op zondagmorgen om 9.30 uur verbinding te krijgen met Kerkomroep? Probeer het dan op een later tijdstip (op zondag of later in de week) nogmaals!

Ds. W. Feenstra