tentdienst tentdienst

Van harte welkom in de tentdienst, waarin René Ruitenberg spreekt over prestaties. De muziek wordt verzorgd door de band Promision.

De wereld waarin wij leven is doorspekt met prestaties, iets willen bereiken, het liefst het hoogst haalbare: GOUD!

Dit jaar kent ook weer veel sportevents zoals EK voetbal, Tour de France en de Olympische Spelen. Alles staat in het teken van winnen, winst of de winnaar zijn. Wat wordt er veel aan de kant gezet om dat doel te bereiken. Maar wat bereik je dan: aanzien, vreugde, roem, macht, eer, erkenning?

De Elfstedentocht, is uiteraard het grootste event in Nederland. Tijdens dit prachtige schaatsevenement gaan veel schaatsers voor dat éne kruisje; 200 km afzien, om uiteindelijk, met kramp in de benen, de finish te bereiken op de Bonkevaart.

Herken je iets van wat hierboven staat? Ben je ook op zoek naar aanzien of erkenning via de sport, je werk of een andere weg? Of doe jij mee aan de ‘geestelijke Elfstedentocht’?

Hebreeën 12: 1-3 gaat over de ‘geestelijke Elfstedentocht’. Deze tocht is de meest belangrijke van alle tochten. Gaan we voor goud of voor God?

De tentdienstcommissie wenst jou een fijne dienst! Anita, Aldert, Alwin, Bennie, Jaap, Gjalt.

PDF met het programma: welkomstbrief tentdienst 2016.pdf

Aan deze dienst werken mee:
Spreker René Ruitenberg uit Elburg, Promisionband uit Emmen en de PKN kerk Niekerk/Oldekerk/Faan/Enumatil.
Met dank aan alle vrijwilligers en aan De Smidse voor het beschikbaar stellen van de feesttent.